ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ

Συζήτηση για τον Καβάφη στο Βουλευτικό – Η τέχνη του βίου, ο ελληνισμός και η οικουμενικότητα

H ενασχόληση με τον Καβάφη σου αποκαλύπτει την ‘Βιοτεχνία’ του ποιητή, την τέχνη της ευτυχίας με άλλα λόγια. Η τέχνη δεν έχει κανέναν άλλο στόχο, πέρα από το βίωμα και την ευτυχία του ανθρώπου. Το διάλογο με το έργο του και τις αποκαλύψεις που θα προσφέρει.

Αυτή η ‘Καβαφική Βιοτεχνία’, η τέχνη του βίου, όρος του καθηγητή κ. Δημηρούλη, αναλύθηκε χθες το βράδυ διεξοδικά στη συζήτηση που έγινε στο Βουλευτικό με αφορμή το βιβλίο «Καβάφης, Τα ποιήματα, Δημοσιευμένα και Αδημοσίευτα», σε επιμέλεια του κ. Δημήτρη Δημηρούλη (εκδόσεις Gutenberg).

Βιβλίο 800 σελίδων όπως τόνισε η κ. Καλποδήμου, φιλόλογος και θεατρολόγος, που συνόδευσε τον συγγραφέα στην ομιλία του, βιβλίο όμως πλήρες, ένας λεπτομερής καβαφικός οδηγός που αποκαλύπτει όλες τις πτυχές του Καβάφη, ως αναγνώστη, ποιητή, εκδότη και κριτικού. Η εισαγωγή του βιβλίου, 200 σελίδων και 12 κεφαλαίων, μας εισάγει στον πολυπρόσωπο ποιητή που για να κατανοηθεί δεν χρειάζεται απάντηση στην ερώτηση ‘τί θέλει να πει ο ποιητής’ αλλά ‘τί αισθάνεσαι εσύ για το τι θέλει να πει’.

Στη συζήτηση συμμετείχε επίσης και η κ. Σπυροπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Θεωρίας, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Η κ. Σπυροπούλου έκανε ερωτήσεις στον συγγραφέα του βιβλίου, δυο από τις οποίες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Η πρώτη, αφορούσε τη σχέση του Καβάφη με τους αγγλόφωνους αναγνώστες. Ο κ. Δημηρούλης απάντησε πως μερίδα ξένων φοιτητών είχε απαντήσει σε σχετική ερώτηση πως αγαπούσε τον Καβάφη γιατί μπορούσε να σχετιστεί σε κάτι μαζί του. Ο Καβάφης εκπέμπει αυτήν την οικειότητα ως μοντέρνος και μεταμοντέρνος δημιουργός. To γνώριζε και ο ίδιος με έναν περίεργο τρόπο, όπως αποκαλύφθηκε από μια δήλωσή του που διαβάστηκε στην εκδήλωση. Επίσης είναι ο πιο πολυδιαφημιζόμενος έλληνας ποιητής στο εξωτερικό. Η μουσικότητά του μεταφέρεται σχεδόν αυτούσια και στην αγγλική μετάφραση.

Η δεύτερη, αφορούσε την σχέση του Καβάφη με τον Ελληνισμό και την Οικουμενικότητα. Ο κ. Δημηρούλης απάντησε σε αυτό πως ο Καβάφης είναι οικουμενικός γιατί είναι ελληνικός. Ελληνικός όμως με την έννοια του ιστορικού Ελληνισμού, των ιστορικών του φάσεων, και όχι του ελληνισμού της εποχής του και των εξελίξεών της όπως εκφράστηκε από τη γενιά του 30. Εποχή που περιφρονούσε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Στην συζήτηση συμμετείχαν απαγγέλοντας επιλεγμένα ποιήματα του Αλεξανδρινού οι φοιτήτριες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου:

‘Aλκηστη Βασιλάκου, Ελπίδα Κομιανού & Αναστασία Κόρδαρη.

Στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος με το κοινό.

Την συζήτηση διοργάνωσε ο Δήμος Ναυπλιέων, ο ΔΟΠΠΑΤ, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας.

ΚΑΝΕ ΣΧΟΛΙΟ

AΠΑΝΤΗΣΗ

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top