ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Η Coca-Cola θα γίνει φάρμακο με κάνναβη – Γράφει η Μαρία Δήμα

Η είδηση ότι η CocaCola ετοιμάζεται να δημιουργήσει ένα νέο τύπο θεραπευτικού αναψυκτικού με κάνναβη, κάνει το γύρο του διαδικτύου αλλά και των υπολοίπων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης

Ακόμα, βέβαια, τίποτα δεν έχει αποφασιστεί, αλλά όπως είναι φυσικό η κοινή γνώμη έχει αποπροσανατολιστεί και σίγουρα διατηρεί πολλές επιφυλάξεις γύρω απ’ αυτό το θέμα.

Ουσιαστικά, αν προχωρήσει σε αυτό το εγχείρημα, θα πρόκειται για ένα αναψυκτικό που θα περιέχει κανναβιδιόλη (μη ψυχοτρόπο συστατικό της κάνναβης) και θα καταναλώνεται με απώτερο σκοπό τη θεραπεία του πόνου, των φλεγμονών και των κραμπών. Η κανναβιδιόλη είναι όντως ένας τύπος ιατρικής κάνναβης που δεν έχει επιπτώσεις στην ψυχική διάθεση αυτού που τη λαμβάνει και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για θεραπευτικούς σκοπούς.

Εδώ, όμως, προκύπτουν κάποια πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα από τη συγκεκριμένη εταιρεία, αν τελικά αποφασίσει ότι θα προχωρήσει σε αυτήν την «επένδυση».

Πρώτον, πού θα διατίθεται αυτό το προϊόν; Σε φαρμακεία, σε άλλους εξειδικευμένους χώρους, ή ακόμα και στα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα; Δεύτερον, ποιος θα παραπέμπει στη χορήγησή του; Θα μπορούμε να το αγοράζουμε από μόνοι μας όπως πχ το ντεπόν, ή θα δίνεται με ιατρική συνταγή (αφού και η ιατρική κάνναβη δεν παύει να είναι ένα φαρμακευτικό προϊόν). Τρίτον, ποιος θα ελέγχει το αν ο καταναλωτής λαμβάνει συνειδητά το προϊόν; Αυτό σημαίνει ότι αν δεν υπάρχει ιατρική συνταγή, θα μπορεί ο καθένας να κάνει λήψη του συγκεκριμένου ποτού για ένα πολύ μεγάλο φάσμα διαταραχών: από έναν απλό πονόδοντο, έως και αναλγητικό επειδή τον εγκατέλειψε η Γωγούλα.

Βεβαίως, η CocaCola δε «γεννήθηκε» χθες. Επί χρόνια βρίσκεται μέσα στη δεκάδα το μεγαλύτερων πολυεθνικών του κόσμου, μαζί με τη Nestle, την Kellogs, την Danone κλπ. Αυτό σημαίνει ότι ξέρει πολύ καλά να κινείται μέσα στον επιχειρηματικό κόσμο και να διαισθάνεται τα μελλούμενα ερμηνεύοντας πολύ εύστοχα το παρόν. Κανείς δε ζήτησε από την CocaCola να φτιάξει ένα προϊόν με φαρμακευτικές ιδιότητες. Υπάρχουν εκατοντάδες αναλγητικά φάρμακα και εκατοντάδες αντιφλεγμονώδη που διατίθενται από τα φαρμακεία ή και το εμπόριο, και που μπορούν να αντεπεξέλθουν πολύ καλύτερα απ’ αυτό που «μαγειρεύει» η CocaCola. Όσο για τις κράμπες, μια πολύ συμφέρουσα και καθόλου επικίνδυνη λύση είναι η μπανάνα. Τι παραπάνω θα μας προσφέρει το συγκεκριμένο προϊόν; Τι είναι εκείνο που θα προσθέσει στο παζλ της φαρμακευτικής και θα μας οδηγήσει στο να το αγοράσουμε;

Η απάντηση είναι απλή. Η κάνναβη είναι η καλλιέργεια του μέλλοντος. Από τη νομιμοποίηση της καλλιέργειάς της κι έπειτα -έστω και για ιατρικούς σκοπούς-, έχει αρχίσει να πέφτει ένα ντόμινο από ταμπού που υπήρχαν στην κοινωνία γύρω απ’ αυτή. Η ανάγκη της χρήσης της ως ένα πολλά υποσχόμενο ιατρικό προϊόν, έχει ανοίξει πολλούς εμπορικούς δρόμους. Καλώς έγινε, αφού πρόκειται για έναν ακίνδυνο τύπο κάνναβης ο οποίος θα χορηγείται αυστηρά κάτω από ιατρική οδηγία και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ασθενών. Επειδή, όμως, ο πολύς κόσμος δε γνωρίζει με ακρίβεια τις διαφορές της ιατρικής κάνναβης από την κάνναβη που «σε αποχαυνώνει», είναι εμφανές ότι θα δοθεί ένα αξιοζήλευτο κίνητρο στον απλό άνθρωπο για να προχωρήσει στην καλλιέργειά της. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πληρωθεί αδρά η κάνναβη για να αρχίσει να «περπατάει» στο εμπόριο. Σε βάθος δεκαετίας ίσως κάνει «κοιλιά» λόγω κορεσμού, αλλά στην αρχή θα ακριβοπληρωθεί για να βγει στην επιφάνεια.

Όλα αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά η CocaCola πριν απ’ όλους εμάς, γι’ αυτό σκοπεύει να κάνει παιχνίδι και σ’ αυτό το ταμπλό. Δεν έχει να προσφέρει τίποτα περισσότερο στην ανθρωπότητα μέσα απ’ αυτό το εγχείρημα, αλλά έχει να κερδίσει πολλά. Και είναι σίγουρο ότι θα τα κερδίσει γιατί τα έχει βάλει κάτω με μολύβι και χαρτί. Δεν είναι ο Ρομπέν των φτωχών, ούτε ο μπακάλης της γειτονιάς που μπορεί να του πάει στραβά το πράγμα και να φαλιρίσει. Μιλάμε για μία απ’ τις δέκα μεγαλύτερες πολυεθνικές στον κόσμο. Εκείνη που επί χρόνια κυκλοφορεί στην πρώτη γραμμή των αγορών με αυτό το εξαιρετικά αμφιλεγόμενο ποτό που αν δεν το πίνουμε φανατικά, σίγουρα το έχουμε δοκιμάσει. Μιλάμε για την ίδια CocaCola που ενεπλάκη σε διατροφικό σκάνδαλο όταν στο εργοστάσιό της στο Ηράκλειο βρέθηκε αναμιγμένο προϊόν με ζιζανιοκτόνο που μάλιστα πέρασε και στους καταναλωτές, κι ακόμα δεν έχει λογοδοτήσει γι’ αυτό -ούτε κάν έχει δώσει απαντήσεις!

Η CocaCola κάνει αυτό που πρέπει να κάνει. Και θα συνεχίσει να το κάνει με τον όποιο τρόπο την οδηγεί ταχύτερα στο μέγιστο κέρδος. Το θέμα είναι τι κάνουμε εμείς από τη δική μας πλευρά. Πόσο εύκολα παραδινόμαστε στις ορέξεις της κάθε εταιρείας, που αύριο το πρωί μπορεί να βάλει και κοκαΐνη μέσα στα ποτά της -για θεραπευτικούς λόγους πάντα- κι εμείς θα κουνάμε το κεφάλι παθητικά. Να αποφασίσουμε επιτέλους από πού θέλουμε να βρίσκουμε γιατρειά: από έγκυρες και πιστοποιημένες φαρμακευτικές εταιρείες ή από την CocaCola και τα γιατροσόφια της θεια-Βαγγελιώς; Κάποτε πρέπει να αποφασίσουμε.

Μαρία Δήμα

ΚΑΝΕ ΣΧΟΛΙΟ

AΠΑΝΤΗΣΗ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Top