ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Green Book – To αριστούργημα της χρονιάς προβάλλεται σε Άργος και Ναύπλιο

Cine Nafplio 7.15 και 10 το βράδυ και Cive Valia στο Άργος στις 9.30, από σήμερα Πέμπτη μέχρι την άλλη Τετάρτη

Aμερικανική ταινία σε σκηνοθεσία Πίτερ Φαρέλι με τους: Βίγκο Μόρτενσεν, Μαερσάλα Αλί, Λίντα Καρντελίνι

Διάρκεια: 130΄.

Υπόθεση

Το 1962 ένας Ιταλοαμερικανός μπράβος αναλαμβάνει χρέη σοφέρ ενός Αφροαμερικανού πιανίστα, ο οποίος περιοδεύει στον αμερικανικό Νότο.

Κριτική

Αποσπώντας το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Τορόντο, όπου έκανε πρεμιέρα, το «Πράσινο Βιβλίο» έγινε αυτομάτως ένα από τα οσκαρικά φαβορί της χρονιάς, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις ταινίες που έχουν κερδίσει την ανάλογη διάκριση («Ο Λόγος του Βασιλιά», «12 Χρόνια Σκλάβος», «Το Παιχνίδι της Μίμησης», «La La Land»). Οι πέντε βασικές υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα επιβεβαίωσαν τα προγνωστικά, κάτι που πριν από μερικούς μήνες θα έμοιαζε με φάρσα.

Και αυτό γιατί ποιος θα ποντάριζε πως ο Πίτερ Φαρέλι, ο πατέρας της σύγχρονης ενήλικης, χοντροκομμένης κωμωδίας («Ο Ηλίθιος και ο Πανηλίθιος», «Κάτι Τρέχει με τη Μαίρη»), θα ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος για την κινηματογραφική διασκευή της αληθινής ιστορίας του Τόνι Βαλελόνγκα; Αυτός είναι ο Ιταλοαμερικανός μπράβος που το 1962 δέχτηκε να δουλέψει για ένα δίμηνο ως σοφέρ του Αφροαμερικανού πιανίστα Ντον Σίρλεϊ, όσο αυτός θα περιόδευε με το τζαζ τρίο του στον αμερικανικό Νότο.

Ο Φαρέλι σκηνοθέτησε κι έγραψε, σε συνεργασία με τον Μπράιαν Χέιζ Κάρι και τον Νικ Βαλελόνγκα, γιο του Τόνι, ένα road movie που συσσωρεύει όλα τα κλισέ μιας χολιγουντιανής αντιρατσιστικής δραμεντί. Από τη συμπεριφορά των λευκών «πολιτισμένων» πλουσίων και άξεστων λαϊκών τύπων και την κρυφή προσωπική ιστορία του Σίρλεϊ μέχρι τις συμπτώσεις που φέρνουν κοντά τους δύο χαρακτήρες και το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του φινάλε, η διαδρομή αυτής της αταίριαστης φιλίας είναι προϋπολογισμένη σκηνή τη σκηνή· σαν ένας μοντέρνος «Σοφέρ της Κυρίας Νταίζη», τον οποίο ο Φαρέλι ενισχύει με γενναίες δόσεις χιούμορ και μερικές ευρηματικές ιδέες (τα γράμματα του Τόνι στη γυναίκα του) που βγάζουν αληθινό συναίσθημα.

Το μελόδραμα καραδοκεί στην άκρη του κάδρου, αλλά δεν παίρνει ποτέ το πάνω χέρι, με δύο καλογραμμένους και υποδειγματικά ερμηνευμένους χαρακτήρες (ειδικά από τον «βελούδινο» και οσκαρικό Μαρσάλα Αλί του «Moonlight») να φινίρουν στην εντέλεια αυτήν την… τέλεια αμερικανιά, η οποία δικαίως θα ενθουσιάσει το κοινό και θα μαζέψει μια αγκαλιά υποψηφιότητες για Όσκαρ.

Του Χρήστου Μήτση για το Αθηνόραμα

ΚΑΝΕ ΣΧΟΛΙΟ

AΠΑΝΤΗΣΗ

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Top